Jaki będzie tramwaj na Zieloną Białołękę?

Ile przystanków będzie po drodze? Jak długo będziesz czekać na tramwaj i jak długo będzie trwała Twoja podróż? Sprawdź informacje o jednej z najważniejszych inwestycji jaką przygotowują Tramwaje Warszawskie!

Na ponad 6 – kilometrowej trasie inżynierowe z Tramwajów Warszawskich planujący inwestycję, chcą zbudować dwie pętle, węzły przesiadkowe, w tym jeden do metra oraz estakadę. Tory z Bródna na Zieloną Białołękę pobiegną wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej  – wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek.

I teraz kilka liczb. Zwracam uwagę na czas przejazdu do stacji metra – około kwadransa. A dalej stąd do centrum tylko kilkanaście minut metrem

 

Najbardziej charakterystyczne miejsce na linii tramwajowej na Zieloną Białołękę?

Na pewno będzie to przejazd na trasą S8 czyli północną obowodnicą Warszawy. Estakada wraz z dojazdami będzie miała około 1 km długości. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na koncepcję wiaduktu tramwajowego nad tą trasą S8. Dzięki temu tramwaje na Zieloną Białołękę przejadą bezkolizyjnie nad ekspresówką i planowaną trasą Olszynki Grochowskiej.

Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmy budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów. Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego.

 

Obok węzła przesiadkowego przy rondzie Małej Brzozy będzie miejsce na parking park and ride, na którym będzie ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.

 

Kiedy ruszy ten tramwaj?

To jest pytanie, na które wszyscy chcą znać odpowiedź. Spora część terminów zależy od tempa pracy Tramwajów Warszawskich ale niektóre zgody i pozwolenia są wydawane przez instytucje podlegające np. Ministerstwu Środowiska. I tak jest na przykład z decyzję środowiskową, czyli zezwoleniem na rozpoczęcie inwestycji oceniającym ją pod kątem wpływu na otoczenie, wydawanym przez regionalne dyrekcje ochrony środowiska. A co bezpośrednio zależy do Tramwajów Warszawskich? Zakończenie prac projektowych całej trasy tramwajowej planujemy w 2021 roku. Prace budowlane zajmą około 2 lat, a po ich zakończeniu ruszy połączenie tramwajowe z Zielonej Białołęki do centrum Warszawy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *